Άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία προέκυψαν από τη δημοσκόπηση που διενήργησε ιστοσελίδα πωλήσεων αυτοκινήτων στη Μεγάλη Βρετανία, σχετικά με τη συνήθεια των Βρετανών να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο ακόμα και για μικρές διαδρομές.
Οι αυτοκινητιστές που πήραν μέρος στη δημοσκόπηση του carwow δήλωσαν μεταξύ άλλων πως πολλές από τις διαδρομές που πραγματοποιούν σε καθημερινή βάση θα μπορούσαν κάλλιστα να τις καλύψουν περπατώντας (97%), με το ποδήλατο (50%) ή με τα δημόσια μέσα μεταφοράς (45%).
Οι λόγοι για τους οποίους δεν μπορούν να αποχωριστούν το αυτοκίνητο ακόμα και για κοντινές αποστάσεις είναι βασικά δύο: ο φόβος της αργοπορίας (40%) και ο άσχημος καιρός (56%). Υπάρχουν βέβαια και αυτοί (27%) που με δόση ειλικρίνειας παραδέχονται πως απλά είναι πολύ τεμπέληδες.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης οι γυναίκες είναι πιο πιθανό (33%) να χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητο για διαδρομές μικρότερες των 1,6 χιλιομέτρων, απ’ ότι οι άνδρες (28/5).
Τα ψώνια είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο η συντριπτική πλειοψηφία (81%) των ερωτηθέντων προτιμά να χρησιμοποιεί αυτοκίνητο από το να πηγαίνει περπατώντας. Κατά μέσο όρο η μέση διαδρομή για ψώνια προσδιορίζεται στα 6,4 χιλιόμετρα, με το 15% των ερωτηθέντων να δηλώνει πως καλύπτει λιγότερα από 1,6 χιλιόμετρα για να αγοράσει τα απολύτως απαραίτητα.
Σύμφωνα με τον COO της ιστοσελίδας που διενήργησε τη δημοσκόπηση, Άντριου Χουκς, το βρετανικό κοινό είναι εξαρτημένο σε μεγάλο βαθμό από το αυτοκίνητο.
«Βασιζόμαστε στο αυτοκίνητό μας για τόσα πολλά πράγματα, ανεξαρτήτως το μήκος της διαδρομής. Μέχρις ότου οι δημόσιες μεταφορές γίνουν μια σταθερά αξιόπιστη επιλογή, για πολλούς απλά δεν υπάρχει κάτι άλλο – το αυτοκίνητο αποτελεί τη μόνη επιλογή», ανέφερε.