Το πρόγραμμα στον ύπνο βοηθά στο αδυνάτισμα

9D7C2D3779AC543829899F733A2F257A.jpg

  Θέλετε να χάσετε βάρος, αλλά δεν είστε και μεγάλος θαυμαστής των… γυμναστηρίων!

Πώς θα το καταφέρετε;

Σύμφωνα με μια καινούρια έρευνα, όσοι ξυπνούν και πέφτουν στο κρεβάτι για ύπνο την ίδια ώρα κάθε μέρα είναι πιο λεπτοί από εκείνους που δεν έχουν συγκεκριμένο πρόγραμμα ύπνου.

Ερευνητές μελέτησαν τη συμπεριφορά περισσοτέρων από 300 γυναίκες, ηλικίας από 17 έως 26 ετών, για διάστημα αρκετών εβδομάδων και βρήκαν ότι εκείνες που ακολουθούσαν ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου είχαν λιγότερο σωματικό λίπος.

Αφού έκαναν διάφορες μετρήσεις στις συμμετέχουσες, οι ερευνητές τούς έδωσαν από ένα μηχάνημα το οποίο κατέγραφε τις κινήσεις τους κατά τη διάρκεια της ημέρας, και ενώ κοιμόντουσαν τη νύχτα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύτηκαν στο American Journal of Health Promotion, όσες κοιμόντουσαν λιγότερες από 6,5 ώρες, ή πάνω από 8,5 ώρες τη νύχτα εμφάνιζαν μεγαλύτερα ποσοστά σωματικού λίπους.

Ακόμη, εκείνες που κοιμόντουσαν και ξυπνούσαν σε διαφορετικές ώρες (μέχρι και 1,5 ώρα διαφορά) μέσα στην εβδομάδα, εμφάνιζαν επίσης υψηλότερα επίπεδα σωματικού λίπους, σε σύγκριση με όσες φρόντιζαν η διαφορά αυτή να είναι μικρότερη της μιας ώρας.

Όπως ανέφερε ο καθηγητής φυσικής αγωγής Bruce Bailey στη Daily Mail, η κακή ποιότητα ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερη συγκέντρωση σωματικού λίπους, επηρεάζοντας τις ορμόνες που σχετίζονται με τη ρύθμιση της όρεξης.

«Μέσα μας υπάρχει κάτι σαν εσωτερικό ρολόι. Όταν το πετάμε στην άκρη και δεν του επιτρέπουμε να ακολουθήσει ένα συγκεκριμένο μοτίβο, αυτό έχει επίδραση στη φυσιολογία μας» σχολίασε ο καθηγητής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορεί κανείς να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου του, όπως για παράδειγμα με την τακτική άσκηση, με το να διατηρεί την κρεβατοκάμαρά του καθαρή, ήσυχη και σκοτεινή και να χρησιμοποιεί το κρεβάτι μόνο για τον ύπνο.

Προηγούμενη έρευνα από το πανεπιστήμιο Temple στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, είχε αποδείξει ότι όταν κάποιος κοιμάται καλά κατά τη διάρκεια της νύχτας, έχει χαμηλότερα επίπεδα της ορμόνης λεπτίνης, που σχετίζεται με το αίσθημα της πείνας.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι όταν τα παιδιά κοιμούνται περισσότερο, καταναλώνουν 134 θερμίδες λιγότερες την ημέρα και μπορούν να χάσουν με αυτόν τον τρόπο βάρος.

Διαβάστε ακόμη...