Tips για να προλάβετε την παιδική παχυσαρκία

paxysarkia.jpg

Η παιδική παχυσαρκία είναι ένα πολύπλοκο πρόβλημα χωρίς μια βασική αιτία. Για να προλάβετε την παιδική παχυσαρκία είναι απαραίτητο να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες από μικρά. Βάλτε το πρωινό σε προτεραιότητα, προσφέρετε υγιεινά σνακ και σερβίρετε τις μερίδες του φαγητού σε κατάλληλο μέγεθος ώστε να βοηθήσετε τα παιδιά σας να διατηρήσουν ένα υγιές σωματικό βάρος.

Το πρώτο γεύμα της ημέρας είναι και το σημαντικότερο

Το πρωινό ενδεχομένως είναι και το πιο σημαντικό γεύμα του παιδιού κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι το πρώτο γεύμα της ημέρας (εξ ου και το όνομα) και παρέχει τα «αναγκαία καύσιμα» προκειμένου να διατηρηθούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα στο σωστό επίπεδο, πριμοδοτεί τους μύες για τις δραστηριότητες της ημέρας και στέλνει τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες σε όλα τα κύτταρα του σώματος για την ανάπτυξη. Η κατανάλωση πρωινού βοηθά επίσης στην πρόληψη της πείνας του παιδιού κατά τη διάρκεια της ημέρας και στην αποφυγή της υπερκατανάλωσης αργότερα μέσα στην ημέρα.

Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατη μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Cardiff, διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό έχουν διπλάσιες πιθανότητες να πετύχουν βαθμό μεγαλύτερο από το μέσο όρο, συγκριτικά με όσα το παραλείπουν. Ωστόσο, η κατανάλωση «ανθυγιεινών» τροφίμων στο πρωινό, όπως γλυκίσματα ή πατατάκια, δε φαίνεται να επιδρά θετικά στις σχολικές επιδόσεις. Παράλληλα, και άλλες διατροφικές συμπεριφορές, όπως για παράδειγμα ο αριθμός των μερίδων φρούτων και λαχανικών που καταναλώνονται συνολικά μέσα στη μέρα, φαίνεται να σχετίζονται θετικά με τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών.

Φαγητό από το σπίτι

Άλλος ένας τρόπος για να διατηρηθεί ένα υγιές βάρος στα παιδιά είναι να περιοριστεί το έτοιμο φαγητό απέξω. Γνωρίζετε ότι το μέγεθος των μερίδων στα fast – food έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια; Πριν από είκοσι χρόνια για παράδειγμα οι πατάτες που σερβίρονταν είχαν μικρότερο μέγεθος και περίπου 210 θερμίδες ενώ σήμερα είναι περισσότερες και έχουν 610 θερμίδες! Ομοίως και με τα αναψυκτικά, στα οποία κανένα παιδί δεν μπορεί να αντισταθεί, έχουν όμως υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2014 στο Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The American Journal of Clinical Nutrition., υποστηρίζει ότι στην πραγματικότητα τα fast food είναι απλά ένα υποπροϊόν ενός πολύ μεγαλύτερου προβλήματος, που αφορά τις δια βίου κακές καθημερινές διατροφικές συνήθειες που προέρχονται από την ίδια την οικογένεια και τα σπίτια των παιδιών.

Τα παιδιά των οποίων η διατροφή βασίζεται στο fast food τείνουν να έχουν γονείς που δεν έχουν τα μέσα, την επιθυμία ή το χρόνο να αγοράσουν και να προετοιμάσουν υγιεινά τρόφιμα στο σπίτι. Αυτή είναι η πραγματική κινητήρια δύναμη της παιδικής παχυσαρκίας, που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και όχι το fast food, καταλήγουν οι ερευνητές.

Μικρότερες μερίδες φαγητού

Τα μικρά και συχνά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι το μυστικό ώστε το αίσθημα της πείνας να μην είναι μεγάλο. Επιτρέψτε στα παιδιά να τρώνε δύο ή τρία σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας, πέρα από τα τρία γεύματα. Αν υιοθετήσετε αυτή την τακτική, οι μερίδες του φαγητού θα είναι μικρότερες και οι θερμίδες υπό έλεγχο.

Διαβάστε ακόμη...