Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι λαμβάνοντας υπόψη πως οι ασθενείς και οι επαγγελματίες του κλάδου της υγείας είναι όλο και περισσότερο χρήστες τηλεματικών λύσεων και εκατομμύρια ευρωπαίοι έχουν μεταφορτώσει στα έξυπνα κινητά τους εφαρμογές για να παρακολουθούν την εξέλιξη της υγείας και της φυσικής τους κατάστασης, ο κλάδος της υγείας μπορεί να αξιοποιήσει τις σημαντικές δυνατότητες που προσφέρουν οι ψηφιακές εφαρμογές για τη βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης και την εξοικονόμηση πόρων χάρη στην αποδοτικότητα.
Αναλυτικότερα, το πρόγραμμα δράσης επιχειρεί την επιτάχυνση του ρυθμού της αλλαγής και τη βελτίωση της περίθαλψης, διασαφηνίζοντας τα πεδία όπου υπάρχει έλλειψη ασφάλειας δικαίου και βελτιώνοντας τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων.
Επίσης, επιχειρείται η αύξηση της ευαισθητοποίησης των ασθενών και των επαγγελματιών του κλάδου υγείας, βελτιώνοντας τις δεξιότητες.
Παράλληλα, πρόθεση είναι να ανατεθεί στους ασθενείς κεντρικός ρόλος, με πρωτοβουλίες που αφορούν την προσωπική διαχείριση της υγείας τους, και με υποστήριξη της έρευνας στο πεδίο της εξατομικευμένης ιατρικής.
Στους στόχους περιλαμβάνεται και η εξασφάλιση της δωρεάν παροχής νομικών συμβουλών σε νέες επιχειρήσεις στον τομέα της ψηφιακής παροχής υπηρεσιών υγείας (eHealth).
Η Επιτροπή δεσμεύεται να εκδώσει, έως το 2014, Πράσινη Βίβλο για την παροχή κινητών εφαρμογών υγείας (Mobile Health – mHealth), στην οποία θα εξετάζει θέματα ποιότητας και διαφάνειας.
Στο συνοδευτικό έγγραφο εργασίας των υπηρεσιών της Επιτροπής περιλαμβάνεται νομική επισκόπηση του τρόπου με τον οποίο εφαρμόζεται η ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ στη διασυνοριακή τηλεϊατρική (σε υπηρεσίες όπως τηλεακτινολογία, τηλεπίσκεψη ή τηλεπαρακολούθηση).
Το έγγραφο διευκρινίζει τα ζητήματα που αντιμετωπίζει ένας επαγγελματίας του κλάδου της υγείας κατά την παροχή διασυνοριακών φροντίδων υγείας μέσω τηλεϊατρικής, όπως:
– Να έχει λάβει άδεια άσκησης επαγγέλματος / να είναι εγγεγραμμένος στα μητρώα του κράτους μέλους του ασθενούς.
– Να γίνεται η επεξεργασία των δεδομένων που αφορούν την υγεία και τα έξοδα για μια δεδομένη υπηρεσία να επιστρέφονται.
-Το καθεστώς ευθύνης να είναι εφαρμοστέο σε περίπτωση προσφυγής στη δικαιοσύνη.
Η αρμόδια για το Ψηφιακό Θεματολόγιο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Nίλι Κρους δήλωσε:
«Τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης στην Ευρώπη δεν έχουν ακόμη καταρρεύσει, αλλά οι ρωγμές αρχίζουν να γίνονται εμφανείς. Έχει έρθει η στιγμή να υποβληθεί αυτό το μοντέλο του 20ού αιώνα σε διαγνωστικό έλεγχο. Το νέο ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δράσης για την ψηφιακή παροχή υπηρεσιών υγείας e-Health καθορίζει τρόπους για να μπορέσει να επωφεληθεί ο κλάδος της υγείας από τις ψηφιακές εφαρμογές και να αρθούν τα εμπόδια για την παροχή πιο έξυπνων, ασφαλέστερων και επικεντρωμένων στον ασθενή υπηρεσιών υγείας».
Ο επίτροπος της Ε.Ε. για θέματα υγείας και πολιτικής καταναλωτών Τόνιο Μποργκ δήλωσε τα εξής:
«Οι λύσεις που προσφέρει η ψηφιακή παροχή υπηρεσιών υγείας μπορούν να παράσχουν στους πολίτες μας υγειονομική περίθαλψη υψηλής ποιότητας, επικεντρωμένη στον ασθενή. Η ψηφιακή υγεία φέρνει την περίθαλψη πιο κοντά στους πολίτες και βελτιώνει την αποδοτικότητα των συστημάτων υγείας. Το σημερινό Πρόγραμμα Δράσης θα βοηθήσει στη διοχέτευση του δυναμικού του προγράμματος eHealth σε καλύτερη φροντίδα για τους Ευρωπαίους πολίτες. Το δίκτυο eHealth βάσει της οδηγίας για τη διασυνοριακή παροχή υπηρεσιών υγείας εναρμονίζει την κοινή μας δέσμευση για εξεύρεση διαλειτουργικών λύσεων σε επίπεδο Ε.Ε.».