Η εταιρεία BaaS χρησιμοποιώντας την γνωστή εφαρμογή social media monitoring εφαρμογή Alterian αφουγκράστηκε τον ελληνικό κοινωνικό ιστό. Σε συνεργασία μάλιστα με την TNS Icap διερεύνησαν τις απόψεις του κοινού αναφορικά με συγκεκριμένες παραμέτρους και παράλληλα κατέγραψαν ποιο ήταν το κλίμα στα social media – τι ακούστηκε και σε τι ένταση.
Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε ο όρος «Γενόσημα» σε όλες τις παραλλαγές του, αλλά και συνδυαστικά με όρους όπως «αποτελεσματικότητα», «ασφάλεια», «επικινδυνότητα», «κόστος», «παραπληροφόρηση», «παρενέργειες», «πρωτότυπα», «τόπος παραγωγής» κλπ.
Οι χρήστες του Διαδικτύου εμφανίζονται πολωμένοι. Πολλές αναφορές εκφράζουν θετική ή αρνητική άποψη ή ακόμα και τα δύο (σε μια προσπάθεια να ‘ζυγιστεί’ σωστά το θέμα). Η πλειονότητα των αναφορών στα κοινωνικά μέσα τάσσεται εναντίον της έλευσης των γενοσήμων φαρμάκων, ειδικά από τις λεγόμενες «τριτοκοσμικές» χώρες.
Από την έρευνα έγινε σαφές ότι το θέμα «γενόσημα», όπως καταγράφηκε στα ελληνικά κοινωνικά μέσα εμφανίζεται πρωτίστως ως πολιτικο-οικονομικό-επικοινωνιακό και δευτερευόντως ως θέμα υγείας!