Οι ερευνητές του Κέντρου Επιστημών Υγείας του πανεπιστημίου του Τέξας, με επικεφαλής την Αν Σερένο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης «PLoS ONE», σύμφωνα με τη βρετανική «Indepedent», χρησιμοποίησαν μια εφαρμογή υπολογιστή-ταμπλέτας για να κάνουν επιτόπου νοητικά-γνωστικά τεστ σε μαθήτριες, που έπαιζαν σε μια σχολική ομάδα ποδοσφαίρου.
Όπως διαπίστωσαν, μετά τις κεφαλιές, οι νέες αθλήτριες ήταν αρκετά πιο αργές στην εκτέλεση ενός τεστ στην οθόνη, ενώ σε ένα άλλο τεστ οι επιδόσεις τους δεν είχαν επηρεαστεί αρνητικά. Οι ερευνητές συμπέραναν ότι οι κεφαλιές, ιδίως οι δυνατές, μπορούν να επιφέρουν αλλαγές σε μερικές τουλάχιστον νοητικές-γνωστικές λειτουργίες. Οι επιστήμονες ανέφεραν ότι πως οι κεφαλιές ίσως προκαλούν «ήπιες τραυματικές βλάβες στους μετωπιαίους λοβούς του εγκεφάλου».
Η μελέτη επίσης διαπίστωσε ότι όσο πιο πολλές ώρες έπαιζε μια μαθήτρια ποδόσφαιρο μέσα στην εβδομάδα (άρα έκανε και πιο πολλές κεφαλιές), τόσο επηρεάζονταν οι χρόνοι ανταπόκρισής της στο συγκεκριμένο νοητικό τεστ