Μπορούσε να γράψει αλλά όχι να διαβάσει

BB915D82AA08C71F8DB023B8D0884725.jpg

  Μια δασκάλα νηπιαγωγείου διαπίστωσε ξαφνικά ότι δεν μπορούσε να διαβάσει το χαρτί που κρατούσε στα χέρια της, με τα γράμματα να της φαίνονται σαν ακατανόητα σύμβολα.

Αν και δεν το είχε συνειδητοποιήσει εκείνη τη στιγμή, η δασκάλα είχε υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ωστόσο η περίπτωσή της προκάλεσε το ενδιαφέρον επιστημόνων, που προχώρησαν σε δημοσίευση. Το εγκεφαλικό προσέβαλε ένα συγκεκριμένο τμήμα του εγκεφάλου της 40χρονης και της προκάλεσε ορισμένα ασυνήθιστα, αλλά όχι πρωτοφανή συμπτώματα. Η δημοσίευση εστιάζει στις μοναδικές ικανότητες του εγκεφάλου μας.

Όπως φάνηκε το εγκεφαλικό της δασκάλας που είναι γνωστή μόνο με τα αρχικά της, M.P., προκάλεσε μια διακοπή της σύνδεσης μεταξύ του τμήματος του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τη γλώσσα και του οπτικού φλοιού.

Την ίδια στιγμή, άλλες αισθητηριακές είσοδοι συνδέονται κανονικά με το γλωσσικό τμήμα. Τα αποτελέσματα ήταν ότι δεν μπορούσε να διαβάσει, αλλά αντίθετα μπορούσε κανονικά να γράψει και να καταλάβει την προφορική γλώσσα, ένα σύμπτωμα που καλείται «λεκτική τύφλωση».

Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι η δασκάλα παρουσιάζει συναισθηματικές εκδηλώσεις όταν βλέπει λέξεις, παρόλο που δεν μπορεί να τις αναγνωρίσει. Για παράδειγμα ότι της δείχνουν γραπτά τη λέξη «έρημος», η ίδια λέει «Ω, μ’ αρέσει αυτό». Όταν όμως δει τη λέξη «σπαράγγι» αποκρίνεται «Δεν μ’ αρέσει αυτή η λέξη, κάτι με δυσαρεστεί με αυτή τη λέξη».

Η M.P. υπέστη το εγκεφαλικό τον Οκτώβριο του 2012 και από τότε προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της, καθώς δεν μπορεί να διδάξει πλέον.

Διαβάστε ακόμη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *