Το γνωστό παιχνίδι tetris μειώνει τη λαχτάρα να τσιμπολογούμε ανθυγιεινά σνακ, ενώ παράλληλα περιορίζει την επιθυμία για τσιγάρο και αλκοόλ.
Βρετανοί ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο Plymouth κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μπορούμε να αποκομίσουμε τα οφέλη αυτά με μόλις τρία λεπτά παιχνιδιού. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό συμβαίνει επειδή το Tetris αποσπά την προσοχή του εγκεφάλου και τον εμποδίζει να σχηματίσει νοερά την εικόνα αυτού που λαχταρούμε.
Για τις ανάγκες της έρευνας, οι επιστήμονες ζήτησαν από μία ομάδα εθελοντών να βαθμολογήσουν την ένταση της λαχτάρας που ένιωθαν για παχυντικά φαγητά. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες τη στιγμή που ένιωσαν έντονη επιθυμία να καταναλώσουν κάποια τροφή πλούσια σε λιπαρά παροτρύνθηκαν να παίξουν τρία λεπτά Tetris, ενώ οι άλλοι μισοί περίμεναν το κομπιούτερ να «φορτώσει» το παιχνίδι. Λίγο αργότερα, όταν ρωτήθηκαν για την ένταση της επιθυμίας τους, όσοι είχαν παίξει tetris ανέφεραν ότι η λαχτάρα τους να καταναλώσουν κάποια παχυντική λιχουδιά είχε μειωθεί κατά 24% σε σχέση με όσους δεν είχαν κατορθώσει να παίξουν.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τους καθηγητές Jackie Andrade και Jon May, ισχυρίζονται ότι το εύρημα αυτό μπορεί να αποτελέσει έναν αποτελεσματικό τρόπο για όσους προσπαθούν να μη «χαλάσουν» τη δίαιτά τους ή πασχίζουν να μείνουν μακριά από το τσιγάρο και το αλκοόλ. «Η λαχτάρα συνήθως διαρκεί λίγα λεπτά, κατά τη διάρκεια των οποίων ο καθένας από μας βλέπει νοερά αυτό που λαχταρά και την ικανοποίηση που θα του δώσει», εξηγεί η δρ. Andrade και συνεχίζει: «Τα συναισθήματα αυτά είναι τόσο ισχυρά, ώστε συχνά υποκύπτουμε σε κάτι που αντιστεκόμαστε. Όμως, αποδείχθηκε ότι το Tetris εμποδίζει τον εγκέφαλο να δημιουργήσει αυτές τις δελεαστικές εικόνες, χωρίς τις οποίες η λαχτάρα ξεθωριάζει».
Το διάσημο ηλεκτρονικό παιχνίδι Tetris πρωτοκυκλοφόρησε το 1984 και έκτοτε πουλήθηκαν περισσότερα από 170 εκατομμύρια αντίγραφα παγκοσμίως. Εφευρέτης του παιχνιδιού ήταν ο προγραμματιστής Alexey Pajitnov.
Πηγή: vita.gr