Τα τελευταία χρόνια έχει καλλιεργηθεί ένας μύθος για την μουσική εκπαίδευση ότι, δηλαδή, κάνει τα παιδιά πιο έξυπνα. Ο μύθος έρχεται να καταρριφθεί με μια νέα έρευνα του Χάρβαρντ που έρχεται σε αντίθεση με τη διαδεδομένη πεποίθηση βελτιώνουν τη νοημοσύνη των παιδιών.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της επιστημονικής έρευνας ψυχολόγων και παιδαγωγών του περίφημου πανεπιστημίου, η μουσική εκπαίδευση ενισχύει τη δημιουργικότητα του παιδιού, την πνευματική καλλιέργειά του και την αυτοπεποίθησή του, αλλά όχι τη νοημοσύνη του.
Οι ερευνητές διεξήγαγαν πειράματα με παιδιά τεσσάρων ετών και τις οικογένειές τους, τα οποία χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: Μία ομάδα έκανε μαθήματα μουσικής και η άλλη έκανε μαθήματα εικαστικών τεχνών.
Η επικεφαλής καθηγήτρια ψυχολογίας Ελίζαμπεθ Σπέλκε και ο Σάμουελ, μαζί με μια ομάδα επιστημόνων, έκαναν ορισμένα τεστ για να ελέγξουν αν στο μεταξύ είχε βελτιωθεί το επίπεδο νοημοσύνης των παιδιών, στα οποία όμως και οι δύο ομάδες εμφάνισαν παρόμοιες επιδόσεις.