Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία to the point για λογαριασμό του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΙΣΘ) στο διάστημα 19-24 Απριλίου 2013 σε ένα δείγμα 1004 πολιτών του νομού Θεσσαλονίκης.
Σε σύγκριση με πέρσι η επισκεψιμότητα στα ιδιωτικά ιατρεία μειώθηκε από 50,8% σε 32,7%, στα νοσοκομεία από 42,3% σε 22,6%, στο ΙΚΑ-ΕΟΠΥΥ από 28,9% σε 21,9%, στα Κέντρα Υγείας από 15,7% σε 10,1% και στα ιδιωτικά πολυϊατρεία από 12,3% σε 8,3%. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση του ποσοστού αυτών που δεν επισκέπτονται ιδιωτικό γιατρό από 3,2% σε 26,1%.
Μια μεγάλη μερίδα ασθενών (65,9%) έκαναν χρήση των υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ ενώ πέρσι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν πολύ χαμηλότερο (38,5%). Παρατηρείται επίσης μια μείωση των θετικών γνωμών σχετικά με την παροχή υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ από 54,7% πέρσι σε 47,4% φέτος.
Ένα ποσοστό 37,2% ζητά ιατρική περίθαλψη μόνο όταν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα υγείας ενώ πέρσι το ποσοστό αυτό ήταν 43,3% και μόνο το 8,5% κάνει τσεκάπ σε σταθερή ετήσια βάση (πέρσι 9,9%).
Όσον αφορά το κόστος των ιατρικών υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της τελευταίας διετίας το 41,5% πιστεύει ότι έχει αυξηθεί, το 24% ότι έχει μείνει το ίδιο, το 23,7% ότι έχει ελαττωθεί ενώ το 10,8% απάντησε ότι δεν γνωρίζει.
«Πρέπει να γίνει λοιπόν κατανοητό από όλους μας ότι η κοινωνία δεν ικανοποιείται από την παροχή υγείας με το σημερινό μοντέλο όπως είναι δομημένο σήμερα στην χώρα μας» ανέφερε κατά τη διάρκεια παρουσίασης των στοιχείων της έρευνας ο πρόεδρος του ΙΣΘ, Δημήτρης Τσάμης, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η αύξηση του κόστους για την επίσκεψη και τις εξετάσεις στα νοσοκομεία έχει επιφέρει μία μείωση της επισκεψιμότητας σε αυτά.
«Η προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό μακροπρόθεσμα θα έχει αντίκτυπο σε δείκτες υγείας της χώρας μας όπως ο μέσος όρος ζωής η αύξηση της εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων λόγω κακής πρόληψης κλπ. Σε ό,τι αφορά τα ιδιωτικά ιατρεία που πλήττονται περισσότερο από την οικονομική κρίση και την ανεργία τα μηνύματα δεν είναι καλά καθώς όλο και μειώνεται ο αριθμός των ασθενών που επιλέγουν ιδιώτες γιατρούς για την θεραπεία τους.
Επίσης θα πρέπει να κατανοήσουμε όλοι μας ότι ο ευχαριστημένος ασθενής ακόμη και σήμερα, παρ΄ όλη την εξάπλωση των ηλεκτρονικών μέσων πληροφόρησης και επικοινωνίας, παραμένει ο καλύτερος τρόπος «διαφήμισης» ενός ιδιωτικού ιατρείου. Η σύμβαση του ιδιώτη γιατρού βλέπουμε να παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή των ασθενών, αλλά προβληματίζει ιδιαίτερα το ότι το 1/3 των ασθενών δεν είναι ικανοποιημένοι από την παροχή υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ» πρόσθεσε ο κ Τσάμης.