Διαιτολογικές συμβουλές για τα… ταξίδια

 
Το καλοκαίρι είναι επιτέλους εδώ και η διάθεση μας ανεβαίνει όσο ποτέ άλλοτε. Καιρός για εξορμήσεις στην φύση, στην παραλία και στο βουνό μαζί με αγαπημένα πρόσωπα για να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας!


Ένα ταξίδι ή μία εκδρομή μέχρι σήμερα σημαίνει για πολλούς ότι δεν μπορούν να ακολουθήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες μιας και βρίσκουν δικαιολογία στο ότι είναι εκτός σπιτιού και περιβάλλοντος ελέγχου. Αυτό οδηγεί συνήθως σε λάθος επιλογές ενδιάμεσων γευμάτων και κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά και θερμίδες (πατατάκια, παγωτά, μπισκότα εμπορίου κτλ).

Πώς μπορώ να φάω υγιεινά στις διακοπές μου και τι επιλογές πρέπει να κάνω;

Ξεκινήστε την μέρα σας με ένα πλούσιο πρωινό. Επιλέξτε δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα χαμηλό σε λιπαρά και ένα φυσικό χυμό.

Ενδιάμεσα, αποφύγετε την κατανάλωση έτοιμων σνακ του εμπορίου ή αρτοσκευασμάτων με σφολιάτα λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε βούτυρο. Προτιμήστε φρούτα εποχής, ανάλατους ξηρούς καρπούς ή ένα κουτάκι χυμό εμπορίου (χωρίς ζάχαρη).

Στην ταβέρνα, διαλέξτε μία μερίδα φαγητού (κρέας, κοτόπουλο, γαλοπούλα, ψάρι, θαλασσινά) και μία μερίδα σαλάτα με φρέσκα λαχανικά εποχής. Αποφύγετε τα τσιμπολογήματα σε σάλτσες και διάφορα μεζεδάκια τα οποία συνήθως συνοδεύονται από μεγάλη κατανάλωση ψωμιού. Προτιμήστε ψητά και βραστά φαγητά και όχι τηγανητά και αντικαταστήστε την γαρνιτούρα ριζιού ή πατάτας με βραστά ή ψητά λαχανικά.

Μετριάστε την κατανάλωση οινοπνευματοδών σε 1-2 ποτήρια κρασί λευκό ή κόκκινο.

Το απόγευμα επιλέξτε 2 φρούτα της αρεσκείας σας ή 1 ποτήρι φυσικό χυμό.

Τελειώστε την ημέρα σας, με μία πλούσια σαλάτα από φρέσκα λαχανικά εποχής που μπορείτε να συνδυαάσετε με λίγο τόνο, ή κοτόπουλο ή ψάρι (τονοσαλάτα, σαλάτα του Καίσαρα). Εναλλακτικά, ένα τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως, τυρί χαμηλό σε λιπαρά και γαλοπούλα θα σας χορτάσει εξίσου αποτελεσματικά.

Θυμηθείτε πως ειδικά το καλοκαίρι, ο οργανισμός έχει αυξημένες ανάγκες ενυδάτωσης μιας και χάνει ένα μεγάλο ποσοστό νερού από την εφίδρωση. Συνίσταται η κατανάλωση 2 λίτρων νερού ημερησίως. Επίσης, η κατανάλωση φρούτων, χυμών και φρέσκων λαχανικών βοηθούν στην ενυδάτωση του οργανισμού μιας και η περιεκτικότητα τους σε νερό είναι υψηλή.

Πηγή: iator.gr

Διαβάστε ακόμη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.