Οι γυναίκες συχνά δεν λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, αγνοούνται ή θεωρούνται «συναισθηματικές» όταν πρόκειται για τον πόνο τους, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την υποστήριξη του φιλανθρωπικού οργανισμού «Wellbeing of Women» και του Nurofen.
Η ‘Eρευνα, στην οποία συμμετείχαν 5.100 γυναίκες και άνδρες στο Ηνωμένο Βασίλειο αποκαλύπτει, ότι περισσότερες από τις μισές γυναίκες (56%) αισθάνονται ότι ο πόνος τους αγνοείται ή απορρίπτεται από τους επαγγελματίες υγείας ενώ σχεδόν οι μισοί (48%) όλων των ενηλίκων πιστεύουν ότι υπάρχει ένα «χάσμα» στην διάγνωση και τη θεραπεία του πόνου μεταξύ των δύο φύλων.
Ο πόνος επηρεάζει την καθημερινή ζωή των γυναικών με 4 στις 10 γυναίκες (41%) να υποστηρίζουν ότι ο πόνος προκαλεί προβλήματα στον ύπνο, σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) να τονίζει ότι ο πόνος τις έχει οδηγήσει σε κατάθλιψη και το 39% να αισθάνεται λιγότερο ικανό να ασκηθεί.
Συνολικά, το 32% των γυναικών υπέφερε από πόνους περιόδου ως μέρος της καθημερινότητάς του και το 18% που υποφέρει από πόνους ενδομητρίωσης, τους βίωσε για τρία έως πέντε χρόνια. Το 65% όλων των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα θα ήθελε περισσότερη πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τον πόνο τους.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι σχεδόν το ένα τρίτο των γυναικών (31%) δήλωσε ότι δεν ήθελε να σπαταλήσει τον χρόνο του γιατρού ή του φαρμακοποιού του και το 27% δήλωσε ότι ήταν ευκολότερο να κάνει αυτοδιάγνωση, εξαιτίας του χρόνου αναμονής.
Από τους συμμετέχοντες, που ένιωσαν ότι ο πόνος τους αγνοήθηκε ή δεν έγινε αποδεκτός, σχεδόν 1 στις 4 γυναίκες, έναντι 1 στους 6 άνδρες, είπαν ότι κανείς δεν πήρε τον πόνο τους στα σοβαρά.
Το χάσμα στην διάγνωση και τη θεραπεία του πόνου μεταξύ των δύο φύλων επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες: από την ιστορική έλλειψη ιατρικής έρευνας για τον ιδιαίτερο πόνο των γυναικών, την έλλειψη υποχρεωτικής εκπαίδευσης για τους επαγγελματίες υγείας σχετικά με την κατάσταση/ιδιαιτερότητα του πόνου των γυναικών και τις υπάρχουσες προκαταλήψεις για το φύλο στην κοινωνία.
Η Αμαλία Μπάρκα, Brand Manager OTC Greece και ο Ανδρέας Μυλωνάς, Marketing Manager της Reckitt Benckiser Hellas Healthcare, αναφέρουν ότι «Στη Reckitt και στο Nurofen δεσμευόμαστε να κάνουμε τη διαφορά. να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βοηθήσουμε να γίνει ορατός ο πόνος των γυναικών. Δεσμευόμαστε να επενδύσουμε στην καινοτομία, που φέρνει νέες και βελτιωμένες λύσεις για τον πόνο των γυναικών. Θα επενδύσουμε επίσης στην εκπαίδευση για να υποστηρίξουμε ειδικά τους Επαγγελματίες Υγείας, να εντοπίζουν και να ξεπερνούν κάθε προκατάληψη σχετικά με το φύλο στην καθημερινή τους εργασία. Αυτή η εκπαίδευση θα εξετάζεται και θα εγκρίνεται από το Advisory Board του Nurofen.»