Τρία χρυσά βραβεία απέσπασε στα Patient Partnerships Awards η ενημερωτική εκστρατεία «Ο Αιμίλιος μας μαθαίνει για την αιμορροφιλία», η οποία αποτελεί πρωτοβουλία της Roche Hellas και φέρει την αιγίδα του Συλλόγου Προστασίας Ελλήνων Αιμορροφιλικών (ΣΠΕΑ) και την υποστήριξη του πρωταθλητή Ευρώπης στην κολύμβηση, Γιάννη Δρυμωνάκου ως Πρεσβευτή. Η εκστρατεία που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τη Roche Hellas και την εταιρεία επικοινωνίας PHOCUS, αναδείχθηκε ως η καλύτερη ενημερωτική καμπάνια στην κατηγορία των σπανίων νόσων, η καλύτερη πρωτοβουλία για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών και η καλύτερη πρωτοβουλία συνεργασίας μεταξύ εταίρων της Υγείας προς όφελος των ασθενών. Συγκεκριμένα, η εκστρατεία «Ο Αιμίλιος μας μαθαίνει για την αιμορροφιλία» κατέκτησε τρία βραβεία GOLD στις κατηγορίες:
- Prevention and Disease Awareness Campaigns Award: Rare Diseases
- Improving Health: Improving Patients’ Life Award
- Changing Culture in Healthcare: Best Partnership Initiative for Patients
Στόχος της εκστρατείας είναι να προσφέρει στα άτομα με αιμορροφιλία (αλλά και στα μέλη του ευρύτερου οικογενειακού και κοινωνικού τους περιβάλλοντος) τη γνώση και τα εργαλεία που θα τα βοηθήσουν να διαχειριστούν καλύτερα την πάθησή τους και να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους.
Προς την κατεύθυνση αυτή σημαντική υπήρξε η συμβολή των μελών του Συλλόγου Προστασίας Ελλήνων Αιμορροφιλικών, η εμπειρία των οποίων βοήθησε στην βαθύτερη κατανόηση των αναγκών των ατόμων με αιμορροφιλία στην Ελλάδα. Πολύ σημαντική υπήρξε επίσης η συμβολή των ιατρών της Μονάδας Αιμορραγικών Διαθέσεων και Κέντρου Αιμορροφιλίας Παιδιών και Εφήβων του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία», αλλά και της ψυχολόγου του ΣΠΕΑ, οι οποίες ανέλαβαν την επιμέλεια του επιστημονικού περιεχομένου των υλικών της εκστρατείας, επιτυγχάνοντας την αντιπροσωπευτική απόδοση των εμπειριών και των συναισθημάτων των παιδιών με αιμορροφιλία.
Με κεντρικό ήρωα τον Αιμίλιο, ένα πρόσχαρο δεκάχρονο αγόρι με αιμορροφιλία και κύριο όχημα την ιστοσελίδα , η εκστρατεία «Ο Αιμίλιος μας μαθαίνει για την αιμορροφιλία» προσφέρει τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες με αιμορροφιλία, επικαιροποιημένη πληροφόρηση, εκπαιδευτικά εργαλεία, καθώς επίσης χρήσιμες συμβουλές για την αποτελεσματική διαχείρισή της στην καθημερινότητά τους. Στο πλαίσιο της εκστρατείας δημιουργήθηκε επίσης η σειρά παιδικού κόμικ με τίτλο «Οι Περιπέτειες του Αιμίλιου», μέσω της οποίας τα παιδιά με αιμορροφιλία μαθαίνουν με απλό και διασκεδαστικό τρόπο πώς να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της νόσου στην καθημερινότητά τους, ώστε να χαίρονται την παιδική τους ηλικία με ασφάλεια. Τα τεύχη της σειράς διατίθενται δωρεάν στις οικογένειες παιδιών και ενηλίκων ατόμων με αιμορροφιλία, μέσω των Κέντρων Αιμορροφιλίας της χώρας και του Συλλόγου Προστασίας Ελλήνων Αιμορροφιλικών.
Η Αγγελική Φάσσα, Integrated Haemophilia Value Lead, της Roche Hellas, δήλωσε σχετικά: «Η τριπλή διάκριση της εκστρατείας στα Patient Partnerships Awards, μας γεμίζει υπερηφάνεια και μας παρακινεί να εντείνουμε την προσπάθεια για την αναζήτηση νέων τρόπων βελτίωσης της ποιότητας ζωής των ατόμων με αιμορροφιλία. Παρέχοντας σε αυτούς τους ανθρώπους τα εφόδια με τα οποία θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους, σήμερα και στο μέλλον, η εκστρατεία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την εκπλήρωση αυτής της υπόσχεσης».
Ο Δημήτρης Βερύκιος, Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Προστασίας Ελλήνων Αιμορροφιλικών, ανέφερε: «Η συγκεκριμένη ενημερωτική εκστρατεία προβάλλει με τον ιδανικό τρόπο αυτό που αποζητά διαχρονικά ο αιμορροφιλικός ασθενής: την αποδοχή, την αποστιγματοποίηση και την ομαλή ένταξη στην κοινωνική ζωή. Με μεγάλη μας χαρά είμαστε αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια, η οποία απολαμβάνει την πλήρη υποστήριξή μας και θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο».