Πολλές φορές, όταν σκεφτόμαστε ορισμένα τρόφιμα, όπως γλυκά ή πατάτες τηγανιτές, ο νους μας πάει σε αυτό που λέμε «ένοχη απόλαυση».
Υπάρχει, δηλαδή, σύνδεση των όχι και τόσο υγιεινών τροφών με ένα αρνητικό συναίσθημα, όπως αυτό της ντροπής ή της ενοχής.
Μια σειρά από νέες μελέτες υποστηρίζουν πως η συναισθηματική σχέση, που έχουμε με τις «επιπτώσεις» των τροφών, μας κάνουν να επιλέξουμε τι θα φάμε.
Για χάρη μελέτης στο περιοδικό Journal of Marketing, δόθηκαν σε μια ομάδα ανθρώπων μαθήματα διατροφικής κατεύθυνσης αλλά και μαθήματα για το πως να αναγνωρίζουν συναισθήματα τόσο στον εαυτό τους όσο και στους άλλους.
Σε μια άλλη ομάδα δόθηκαν μόνο μαθήματα διατροφικής κατεύθυνσης.
Η εκπαίδευση των συναισθημάτων έκανε τους ανθρώπους να αξιολογήσουν το πώς αισθάνθηκαν και το πως ένιωσαν οι άλλοι για το φαγητό, που τους δόθηκε.
Στο τέλος ζητήθηκε και στις δύο ομάδες να επιλέξουν ένα σνακ.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως όσοι είχαν λάβει εκπαίδευση συναισθηματικής αναγνώρισης ήταν πιθανότερο να επιλέξουν κάτι πιο υγιεινό.
Σε μια λίγο πιο διαφορετική μελέτη, τα άτομα παρακολουθήθηκαν για τρεις μήνες. Και πάλι, όσοι είχαν συναισθηματική εκπαίδευση έχασαν περισσότερο βάρος.
«Οι καταναλωτές συχνά τρώνε χωρίς σκέψη. Η έρευνα παρέχει ένα πλαίσιο για το πώς μπορούν να γίνουν πιο προσεκτικοί στις επιλογές των τροφών τους», αναφέρουν οι συντάκτες της έρευνας και προσθέτουν:
«Το πρόγραμμα έχει σκοπό να ενισχύσει την ικανότητα των ανθρώπων να επικεντρωθούν στις συναισθηματικές πληροφορίες. Αυτό αποδεικνύει πως η συναισθηματική ικανότητα μπορεί να εκπαιδευτεί και πως οι οι διατροφικές επιλογές βελτιώνονται από ένα πρόγραμμα διατροφικής κατάρτισης».