Οι επιστήμονες γνωρίζουν αρκετά πράγματα για το πότε είναι οι άνθρωποι συνήθως πιο ευτυχισμένοι. Μάλιστα, έχουν βρει ότι τα Χριστούγεννα θεωρούνται από τους ανθρώπους ως η πιο ευτυχισμένη εποχή. Όμως σε μια πιο πρόσφατη μελέτη, οι ερευνητές προσπάθησαν να βρουν το μέρος στο οποίο οι άνθρωποι είναι πιο ευτυχισμένοι και χρησιμοποίησαν το Twitter για να το κάνουν.
Οι ερευνητές συνέλλεξαν δεδομένα από 37 εκατομμύρια τυχαία tweets με γεωγραφικό προσδιορισμό (το μέρος που έγιναν αυτά τα tweets δηλαδή), από 180.000 διαφορετικά άτομα στις ΗΠΑ κατά το έτος 2011. Ανέλυσαν αυτά τα δεδομένα και προσδιόρισαν τρία μεγέθη για το κάθε άτομο: μέση κινητικότητα, τοποθεσία και ευτυχία.
Η μέση κινητικότητα ουσιαστικά μετρά πόσο μακριά από το σπίτι του βρίσκεται καθημερινά το κάθε άτομο. Το δεύτερο μέγεθος (τοποθεσία) μετρά το πόσο μακριά βρισκόταν το κάθε άτομο όταν έκανε tweet από το σπίτι ή τη δουλειά του. Αυτό στα πλαίσια ενός ταξιδιού ή διακοπών. Το τρίτο μέγεθος βασίστηκε σε κάτι που αποκαλείται «ηδονόμετρο», ένα εργαλείο που προσπαθεί να αποδώσει ποσοτικά την ευτυχία.
Το ηδονόμετρο λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο αναλύοντας το μέσο σκορ ευτυχίας λέξεων που περιέχονται σε tweets. Οι 10.000 πιο συνήθεις αγγλικές λέξεις έχουν ένα σκορ στην κλίμακα από 1 (λύπη) έως 9 (ευτυχία). Σε αυτήν τη μελέτη, τα tweets δεν βαθμολογούνταν ξεχωριστά, αλλά συγκεντρωτικά. Δηλαδή όλες οι λέξεις που χρησιμοποίησαν οι tweeters σε μια συγκεκριμένη κατηγορία (αυτοί που ήταν κοντά στο σπίτι τους, αυτοί που ήταν μακριά, κλπ), αντιστοιχίζονταν, εξάγονταν οι μέσοι όροι των κατηγοριών και μετά συγκρίνονταν.
Κάποια από τα ευρήματα ήταν αναμενόμενα: Ο περισσότερος κόσμος περνάει τον πιο πολύ χρόνο της ζωής του είτε στο σπίτι είτε στη δουλειά και επιπλέον υπάρχει η τάση να γίνονται περισσότερα tweets από το σπίτι παρά από το χώρο εργασίας. Όμως υπήρξαν και άλλα λιγότερο εμφανή ευρήματα.
Οι άνθρωποι των οποίων η μέση κινητικότητα ήταν μεγαλύτερη είχαν την τάση να γελάνε περισσότερο από αυτούς που συνήθιζαν να βρίσκονται πιο κοντά στην έδρα τους, ή τέλος πάντων στα tweets τους περιλαμβάνονταν περισσότερα δείγματα γέλιου.
Συνολικά, τα πιο ευτυχισμένα tweets γράφτηκαν έξω από το σπίτι, καθώς μηνύματα που εστάλησαν πάνω από 2.000 χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι, περιελάμβαναν πιο θετικές και, σχετικότερες με το φαγητό, λέξεις, όπως «παραλία», «νέο», «τέλειο», «πάρκο», «εστιατόριο» και λιγότερες αρνητικές λέξεις, όπως «όχι», «μη», «μισώ», «δεν», «φτου». Το επόμενο γκρουπ από tweeters ήταν αυτοί που ήταν στο σπίτι τους οι οποίοι χρησιμοποιούσαν περισσότερο λέξεις όπως «lol», «αγάπη», «μου αρέσει» και «καλό». Οι λιγότερο ευτυχισμένοι tweeters ήταν αυτοί που δεν ήταν ούτε στο σπίτι τους αλλά ούτε και μακριά από αυτό. Οι ερευνητές συσχέτισαν αυτήν την κοντινή απόσταση από το σπίτι στην καθημερινή μετακίνηση από και προς τη δουλειά. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης δημοσιεύτηκαν online στο arXiv.org.
Οπότε, ακόμα και αν δεν πάτε διακοπές σύντομα, θυμηθείτε το ηθικό δίδαγμα, όπως το πλαισιώνει η μελέτη: «Άτομα με μεγάλη ακτίνα μέσης κινητικότητας χρησιμοποιούν περισσότερες λέξεις που δηλώνουν ευτυχία από αυτούς που ακολουθούν ένα μικρότερο μοτίβο».