Αν και το δείγμα στο οποίο έγινε η έρευνα ήταν μικρό -δέκα παιδιά φυσιολογικού βάρους και δέκα παχύσαρκα- εντούτοις τα συμπεράσματα της έρευνας είναι άκρως διαφωτιστικά.
Οι ερευνητές έδειξαν στα παιδιά, ηλικίας 10-14 ετών, 60 λογότυπα σχετικά με φαγητό και 60 λογότυπα άσχετα με τρόφιμα. Παράλληλα παρατηρούσαν την αντίδραση του εγκεφάλου τους με μαγνητικές τομογραφίες.
Παρατήρησαν ότι στα παχύσαρκα παιδιά ενεργοποιούνταν περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ανταμοιβή όταν έβλεπαν λογότυπα τροφίμων. Από την άλλη μεριά, στον εγκέφαλο των παιδιών φυσιολογικού βάρους ενεργοποιούνταν περιοχές που είχαν μεγαλύτερη σχέση με τον αυτοέλεγχο όταν έβλεπαν τα λογότυπα των τροφίμων.
Η έρευνα παρέχει προκαταρκτικά στοιχεία ότι τα παχύσαρκα παιδιά ίσως είναι πιο ευπαθή στην επίδραση των διαφημίσεων τροφίμων και ότι η λύση ίσως θα μπορούσε να είναι η καλλιέργεια του αυτοελέγχου.
Πηγή: vita.gr