Το κλειδί για υγιή καρδιά βρίσκεται στην ώρα που τρώμε

Για την υγεία της καρδιάς μας δεν πρέπει να προσέχουμε μόνο τι τρώμε αλλά και πότε το τρώμε προειδοποιεί η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία.

Τα όργανα του σώματός μας έχουν το καθένα το δικό του προσωπικό βιολογικό ρολόι και αυτό επηρεάζει τον τρόπο που μεταβολίζουμε το φαγητό τις διαφορετικές ώρες της ημέρας και της νύχτας.

Για παράδειγμα, εξήγησε η ερευνήτρια Δρ. Marie-Pierre St-Onge από το Ινστιτούτο Διατροφής του Ανθρώπου από το πανεπιστήμιο Κολούμπια των Η.Π.Α., που ήταν και η επικεφαλής της μελέτης, ότι το βράδυ είναι πολύ δυσκολότερο για τον οργανισμό να μεταβολίσει τη γλυκόζη, από ότι είναι τις πρωινές ώρες.

Αν και τα αποτελέσματα της μελέτης δεν δίνουν πολύ συγκεκριμένες κατευθυντήριες οι επιστήμονες λένε ότι το καλύτερο είναι να καταναλώνουμε τις θερμίδες μας σε συγκεκριμένες ώρες καθημερινά, που είναι καλύτερο να είναι πρωινές.

Για το πρωινό συγκεκριμένα δεν κατέληξαν σε μία μόνη κατευθυντήρια.

Γενικά έχει βρεθεί ότι όσοι τρώνε πρωινό είναι πιο υγιείς, πιο αδύνατοι, έχουν χαμηλότερη χοληστερίνη και ζάχαρο καθώς επίσης ότι κινδυνεύουν λιγότερο να εμφανίσουν διαβήτη τύπου 2 και καρδιαγγειακά προβλήματα.

Οι ειδικοί, εκτός από το γεγονός ότι η δίαιτα θέλει timing τονίζουν ότι είναι σκόπιμο να σκεφτόμαστε κάθε φορά πριν φάμε το λόγο που τρώμε π.χ., επειδή πεινάμε, βαριόμαστε, είμαστε στεναχωρημένοι.

Διαβάστε ακόμη...

  • Στάθης Ζωγραφάκης

    Πως γίνεται να τρώμε όλες τις θερμίδες το πρωί, αφού όλοι οι ειδικοί μας λένε να μην κάνουμε ένα μεγάλο γεύμα, αλλά να μοιράζουμε το φαγητό της ημέρας σε 5 μικρότερα, κατά τη διάρκεια της ημέρας.

    • Γεώργιος Δούμας

      Αν ξυπνάς κατά τις 07:30 να τρώς το πρωινό σου στις 09:00 , και να είναι μόνο φρούτα εποχής. Οι υδατάνθρακες και η εύκολα διαθέσιμη γλυκόζη απο το αφρούτα θα σου δώσουν την ενέργεια που χρειάζεσαι για τις επόμενες 3-4 ώρες. Μετά τσιμπάς λίγους ξηρούς καρπούς κατά τις 12:00, πχ 10 αμύγδαλα (να τα έχεις μουλιάσει σε νερό για 4-5 ώρες). Τρώς και μια μεγάλη σαλάτα κατά τις 16:00 , και τρώς ένα γεύμα με μαγειρευτό φαγητό στις 20:30-21:00. Οπότε το γεύμα δεν θα είναι ένα πιάτο μακαρόνια (πολλοί υδατάνθρακες για βράδυ!) , αλλά μισό πιάτο μακαρόνια και το άλλο μισό θα είναι πχ αρακάς , ή μισό πιάτο ρύζι , και το άλλο μισό θα είναι μπρόκολο ή πράσσο. Ή μισό πιάτο πατάτες και το άλλο μισό θα το γεμίσεις με κολοκυθάκια. Ή μισό πιάτο φασόλια γίγαντες και το άλλο μισό θα είναι χόρτα (ζοχοί, βλήτα , οτι έχει η εποχή του έτους).

      • Στάθης Ζωγραφάκης

        Το σχήμα που προτείνεις το βρίσκω πολύ καλό, ως τέλειο, πλην όμως από όσο ξέρω κανείς δεν το τηρεί. Οι συνήθειες, που έχουμε αποκτήσει από μικροί, μας έχουν μάθει να τρώμε πολύ διαφορετικά και είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει αυτό.