Πώς το σκόρδο βελτιώνει το μεταβολισμό του σιδήρου

08C6175FAF9DE7EF0FC0291D762A610E.jpg

  Το σκόρδο διακρίνεται για τη χαρακτηριστική γεύση και άρωμα που μπορεί να προσδίδει στο φαγητό και γι’ αυτό άλλωστε αποτελεί αγαπημένο καρύκευμα πολλών μαγείρων και ατόμων που ασχολούνται με τη μαγειρική.

Παράλληλα, από διατροφική άποψη ο μοναδικός συνδυασμός φλαβονοειδών και θειούχων θρεπτικών συστατικών το καθιστούν ιδιαίτερα ωφέλιμο για την ανθρώπινη υγεία.

Αξιοσημείωτο είναι το εύρημα πρόσφατων μελετών που υποστηρίζουν ότι το σκόρδο μπορεί να βελτιώνει το μεταβολισμό του σιδήρου. Ο σίδηρος αποθηκεύεται εντός του κυττάρου και για να μετακινηθεί έξω από το κύτταρο και να επιστρέψει και πάλι πίσω στην κυκλοφορία περνά μέσα από μια πρωτεΐνη που ονομάζεται φερροπορτίνη. Ουσιαστικά, η φερροπορτίνη λειτουργεί ως μια δίοδος για την έξοδο του σιδήρου από το κύτταρο.

Το σκόρδο λοιπόν φαίνεται ότι μπορεί να αυξάνει τα επίπεδα φερροπορτίνης στην κυτταρική μεμβράνη του κυττάρου με αποτέλεσμα να μπορεί να διατηρεί σταθερά τα επίπεδα του σιδήρου στην κυκλοφορία.

Επίσης, το σκόρδο φαίνεται να διαθέτει αντιφλεγμονώδεις, αντιβακτηριδιακές, αντικαρκινικές και καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες.

Επομένως, ας προσθέσουμε λίγο φρέσκο ψιλοκομμένο σκόρδο ή πάστα αυτού στα πιάτα μας και είναι πιθανό να έχουμε και ένα πρόσθετο όφελος πέρα από το χαρακτηριστικό άρωμα και γεύση του.

Πηγή: neadiatrofis.gr

Διαβάστε ακόμη...