Η μουσική εκπαίδευση προτού ένα παιδί κλείσει τα 14 του χρόνια μπορεί να οδηγήσει σε ενίσχυση του πνευματικού του δυναμικού αργότερα στη ζωή του έως και κατά 20%, υποστηρίζει μια νέα έρευνα.
Ερευνητές από τον Καναδά βρήκαν, ότι οι μεγαλύτερης ηλικίας ενήλικες που είχαν λάβει μουσική εκπαίδευση στα νιάτα τους ήταν κατά 20% πιο γρήγοροι στο να αναγνωρίζουν ήχους ομιλίας απ’ ό,τι οι συνομίληκοί τους που δεν είχαν λάβει μουσική παιδεία.
Οι ερευνητές υποστηρίζουν, ότι αυτό μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στη ζωή ενός ανθρώπου καθώς μεγαλώνει.
Σύμφωνα με την καναδική μελέτη, που διεξήχθη από το ερευνητικό ινστιτούτο Rotman Research Institute (RRI), η έναρξη της εκμάθησης ενός μουσικού οργάνου πριν την ηλικία των 14 ετών και η συνέχιση της μουσικής παιδείας για τουλάχιστον μία δεκαετία, φαίνεται ότι ενισχύει περιοχές-«κλειδιά» στον εγκέφαλο, οι οποίες υποστηρίζουν την αναγνώριση ομιλίας.
«Οι μουσικές δραστηριότητες αποτελούν μια μορφή γνωστικής κατάρτισης του εγκεφάλου και τώρα βλέπουμε ισχυρές αποδείξεις που σχετίζονται με την πλαστικότητα του εγκεφάλου από τη μουσική εκπαίδευση, όχι μόνο σε νεότερους εγκεφάλους, αλλά και σε μεγαλύτερης ηλικίας μυαλά» σχολίασε ο επικεφαλής της έρευνας, μεταδιδακτορικός συνεργάτης στο RRI και τώρα επίκουρος καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Μέμφις, Gavin Bidelman.
Τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο Journal of Neuroscience.