Ασφαλής θεωρείται η μέτρια κατανάλωση καφέ στην εγκυμοσύνη

Είναι αλήθεια ότι το άκουσμα και μόνο μιας εγκυμοσύνης γεννά από μόνο του πολλά ερωτήματα.

Τι μπορώ να τρώω; Μπορώ να ασκούμαι; Τι επηρεάζει το μωρό και τι τη μαμά; Μέσα στον κυκεώνα ερωτήσεων ένα από τα ερωτηματικά αφορά στο αν μπορώ να πίνω καφέ;.

Η αλήθεια είναι ότι ο καφές και γενικότερα η κατανάλωση καφεΐνης πράγματι περιορίζεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όμως δεν αποκλείεται.

Σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA), η κατανάλωση έως και 200 mg καφεΐνης την ημέρα είναι ασφαλής για τη μέλλουσα μαμά και το έμβρυο.

Με άλλα λόγια, 1-2 κούπες στιγμιαίου καφέ και 2-3 φλιτζάνια ελληνικού καφέ είναι απόλυτα ασφαλείς για καθημερινή κατανάλωση από τις έγκυες γυναίκες, συνυπολογίζοντας φυσικά και άλλες πηγές καφεΐνης όπως το τσάι, τα αναψυκτικά, η σοκολάτα, κ.α.

Γιατί να επιλέξω decaf;

Θυμηθείτε… καφεΐνη εκτός από τον καφέ περιέχουν κι άλλα ροφήματα ή τρόφιμα όπως το τσάι και τα καφεϊνούχα αναψυκτικά, καθώς και η σοκολάτα.

Αυτό σημαίνει ότι εύκολα μπορεί μια μέλλουσα μαμά καταναλώνοντας διάφορα τρόφιμα και καφέ μέσα στην ημέρα να ξεπεράσει την ανώτατη πρόσληψη καφεΐνης.

Δεδομένου ότι ο ντεκαφεϊνέ στιγμιαίος καφές αποδίδει περίπου 2-3 mg καφεΐνης ανά 200mL και ο ντεκαφεϊνέ ελληνικός καφές 0-1 mg καφεΐνης ανά 50mL, καταλαβαίνετε ότι η επιλογή του δίνει ένα μεγάλο περιθώριο ασφαλείας στις γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης..

Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι αποκαφεϊνοποίησης. Η πιο φυσική μέθοδος είναι με χρήση ζεστού νερού, όπου ο ντεκαφεϊνέ καφές διατηρεί όλο το αντιοξειδωτικό του περιεχόμενο.

Δε χρειάζεται λοιπόν να στερείστε την αγαπημένη σας γεύση του καφέ, εφόσον ο ντεκαφεϊνέ ελληνικός ή στιγμιαίος καφές μπορεί να σας παρέχει το περιθώριο ασφαλείας που αποζητάτε.

 

Διαβάστε ακόμη...