Τα καλύτερα 5 είδη γυμναστικής αν είστε άνω των 40

Ακόμα και αν γυμνάζεστε τακτικά για χρόνια, η επίσκεψη στο γυμναστήριο μετά τα 40 μπορεί να γίνεται όλο και πιο δύσκολη, τόσο ψυχολογικά όσο και σωματικά.

Ειδικά αν ακολουθείτε το ίδιο πρόγραμμα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, είναι λογικό το ενδιαφέρον να ατονεί και η αποτελεσματικότητα της άσκησης να μειώνεται. Είναι επίσης πιθανό να διαπιστώσετε ότι οι μύες σας δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις κάποιων ασκήσεων. Όσο απογοητευτικά και αν ακούγονται όλα αυτά, δεν πρέπει να αποτελέσουν αιτία να διακόψετε τη γυμναστική, καθώς τα οφέλη της είναι αναρίθμητα για τη σωματική και ψυχική υγεία σας. Βοηθά στην αντιστροφή της εξέλιξης χρόνιων παθήσεων που σχετίζονται με την παχυσαρκία, αυξάνει την ευεξία και συμβάλλει στη μείωση της κατάθλιψης.

Δείτε ποιες είναι οι καλύτερες μορφές άσκησης αν είστε πάνω από 40:

Zumba toning

Αν θέλετε να απολαμβάνετε όλα τα οφέλη της γυμναστικής χωρίς να αισθάνεστε ότι κοπιάζετε, η ζούμπα είναι ιδανική για εσάς, καθώς συνδυάζει τις ασκήσεις αντοχής με τον χορό. To Zumba toning συνδυάζει στοχευμένες ασκήσεις τόνωσης και ασκήσεις υψηλής ενέργειας με λάτιν- zumba κινήσεις για να δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα απώλειας θερμίδων και τόνωσης των μυών. Οι ασκούμενοι μαθαίνουν πως να χρησιμοποιούν ελαφριά toning sticks που μοιάζουν με μαράκες. Τα σημεία που δουλεύονται περισσότερο είναι οι μηροί, οι βραχίονες και η περιοχή της κοιλιάς, στην οποία παρατηρείται μεγαλύτερη συσσώρευση λίπους με την πάροδο των χρόνων. Βοηθά επίσης στη μείωση των πόνων που σχετίζονται με την αρθρίτιδα.

Vinyasa Flow Yoga

Εάν νομίζετε ότι η γιόγκα είναι χαλαρή μορφή άσκησης, δοκιμάστε να κάνετε Vinyasa. Η vinyasa flow yoga εντάσσεται στην κατηγορία της Hatha yoga, του κλάδου εκείνου της γιόγκα που απευθύνεται στο σώμα. Η λέξη vinyasa σημαίνει κίνηση σε συγχρονισμό με την αναπνοή. Η μετάβαση δηλαδή από την μια στάση στην επόμενη γίνεται μέσα από την εισπνοή ή εκπνοή. Η ανάσα είναι αυτή που οδηγεί την κίνηση και σε αντίθεση με τα πιο στατικά είδη γιόγκα, oι asanas τοποθετούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργείται μια μαλακή και ρυθμική ροή ενέργειας. Είναι ιδανική για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας, την πρόληψη της υπέρτασης, ενώ βοηθά το μυαλό να ηρεμήσει και να μειώσει τα επίπεδα άγχους, απομακρύνοντας τον κίνδυνο της κατάθλιψης.

Ασκήσεις σε μπάρα

Οι περισσότερες ασκήσεις γίνονται στην κλασική μπάρα του μπαλέτου. Οι συνεδρίες συνήθως ξεκινούν με ένα ελαφρύ ζέσταμα για τη διατήρηση του μεταβολισμού και την αύξηση της μυϊκής μάζας. Οι ασκήσεις σε μπάρα είναι η απόλυτη γυμναστική για τους γλουτούς και τη βελτίωση της στάσης του σώματος. Είναι ιδανικές για να χτίσετε δυνατό κορμό, να επιμηκύνετε τους μυς των ποδιών και να αυξήσετε την ευλυγισία σας. Βοηθούν επίσης στη βελτίωση της ισορροπίας και στην αποφυγή τραυματισμών και μυϊκών πόνων.

Spinning

Άλλη μία νέα τάση στην άσκηση που βάζει φωτιά στον μεταβολισμό προκαλώντας μεγάλη καύση λίπους, σύσφιξη των ποδιών, των γλουτών, των κοιλιακών και των μπράτσων. Συμβάλλει στην απώλεια κιλών και τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης με 2-3 μαθήματα την εβδομάδα. Συνδυάζει ακολουθίες υψηλής και χαμηλής αντοχής με μεταβαλλόμενες ταχύτητες και προάγει την υγεία της καρδιάς.

Pilates

Εάν έχετε υποστεί κάποιο τραυματισμό κατά το παρελθόν ή υποφέρετε από μυϊκούς πόνους, δοκιμάστε να κάνετε ασκήσεις πιλάτες. Βοηθούν στο χτίσιμο και την ενδυνάμωση των μυών, στην αντιμετώπιση του πόνου, ειδικά αυτού που εκδηλώνεται στη μέση και την πλάτη, απομακρύνουν τον κίνδυνο τραυματισμού και αυξάνουν την ευλυγισία.

Διαβάστε ακόμη...

  • Στάθης Ζωγραφάκης

    Υπάρχουν άνθρωποι που δεν τους αρέσει κανενός είδους γυμναστική και αυτό διότι αποτελεί σπατάλη ενέργειας χωρίς κανένα πρακτικό όφελος. Αντίθετα μια εργασία που μπορεί να παρέξει ένα παρόμοιο αποτέλεσμα με τη γυμναστική, αλλά να έχει και ένα πρακτικό όφελος, είναι π.χ. το σκάψιμο του κήπου, το κόψιμο ξύλων για το τζάκι, το κλάδεμα των δένδρων, το κτίσιμο ενός τοίχου με πέτρες κ.λ.π.. Θα πρότεινα λοιπόν να μας πείτε ποιές πρακτικές εργασίες έχουν παρόμοιο όφελος για το σώμα μας, με τη γυμναστική, ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να κάνει αυτό που τον ευχαριστεί και ικανοποιεί περισσότερο, χωρίς να αισθάνεται ότι σπαταλάει την ενέργεια του χωρίς κανένα πρακτικό αποτέλεσμα.

  • Tatiani Melidoni

    Η λέξη γιόγκα είναι μία από τις πιο βαρυσήμαντες λέξεις του Ινδικού λεξιλογίου. Προέρχεται από την σανσκριτική ρίζα JUG (γιογ) που σημαίνει συνδέω, υποτάσσω, ενώνω. Άρα γιόγκα σημαίνει σύνδεση, ένωση και γιόγκι είναι ο οπαδός της γιόγκα που βάζει κάτω από ζυγό τις αισθήσεις και τις σκέψεις, προσπαθώντας μέσα απ’ αυτήν την «ατραπό», μέσα απ’ αυτό το μονοπάτι, να ενωθεί «με την υπέρτατη υπερβατική πραγματικότητα».
    Χρησιμοποιεί μεθόδους, στάδια, τεχνικές, ασκήσεις: π.χ. ειδικές στάσεις του σώματος, παρατεταμένη ενατένιση ενός αντικειμένου, συγκέντρωση της προσοχής, ρύθμιση της αναπνοής. «Πολλοί πηγαίνουν στη Γιόγκα να φορμάρουν το σώμα τους και ξαφνικά, χωρίς να το πολυκαταλάβουν, βρίσκονται μέσα σε ένα άντρο ενός αδίστακτου επιχειρηματία, που προτίμησε να ασκήσει ένα επάγγελμα που στην εποχή μας έχει πολλή πέραση: «θεός».
    Ο αληθινός σκοπός της γιόγκα δεν είναι η υγεία και η ευεξία του σώματος, αλλά καθαρά θρησκευτικός. Ο γκουρού του Σατυανάντασραμ (Γιόγκα 1/80, σ. 6) παρακαλεί όλους όσους εξασκούν τη γιόγκα να μην την υποβιβάζουν σε τεχνική ομορφιάς ή τεχνική για να φορμαριστεί το σώμα. Λέει χαρακτηριστικά: «για την ομορφιά σου υπάρχουν γι’ αυτό το σκοπό τα κέντρα ομορφιάς. Παρακαλώ πήγαινε σ’ αυτά και μην έρχεσαι στα κέντρα της γιόγκα. Εάν θέλεις να φορμάρεις το σώμα σου, υπάρχουν και κέντρα φυσιοθεραπευτικής αγωγής, καθώς και άλλα παρόμοια μέρη για να πας. Πήγαινε λοιπόν εκεί. Στα κέντρα της γιόγκα θα πρέπει μόνον ο σκοπός της αναπτύξεως της συνειδητότητάς σου να σε φέρνει…». Και συνειδητότητα, κατά τη γιόγκα είναι το κάτι παραπάνω από το σώμα κι απ’ τις αισθήσεις κι από το νου, άπειρο και απεριόριστο. Σκοπός της γιόγκα είναι ο άνθρωπος να ξεφύγει από την υπαρκτική σφαίρα, να απομονωθεί από την ύλη, να μην αντιλαμβάνεται ούτε χρώμα, ούτε οσμή, ούτε ήχο, ούτε αφή, ούτε τον εαυτό του, ούτε τίποτα κι έτσι να βρει τη λύτρωση, το φωτισμό, τη σύνδεση με το Απόλυτο.