Κοιμηθείτε περισσότερο, αγχωθείτε λιγότερο και… χάστε κιλά

Ενδεχομένως η διατροφή και η άσκηση δεν είναι τα μόνα αποτελεσματικά «όπλα» στη μάχη κατά του πάχους. Σε νέα έρευνα, άνθρωποι που επιθυμούσαν να χάσουν 4,5 τουλάχιστον κιλά είχαν περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν το στόχο τους αν κρατούσαν χαμηλά τα επίπεδα στρες και κατάφερναν να κοιμούνται επαρκώς, τουλάχιστον 6 ώρες τη νύχτα και όχι περισσότερες από 8.Ο επικεφαλής της έρευνας, Dr. Charles Elder, από το Kaiser Permanente Center for Health Research, στο Πόρτλαντ, σημειώνει ότι η εφαρμογή της έρευνας έγκειται στο ότι ορισμένοι άνθρωποι μπορεί απλώς να χρειάζονται να περιορίσουν τις δραστηριότητές τους και να κοιμούνται νωρίτερα, ενώ άλλοι μπορεί να θεωρούν πως η άσκηση μπορεί να τους βοηθήσει στη μείωση του στρες και στον ύπνο. Ορισμένοι μπορεί να βοηθηθούν από άλλες τεχνικές, όπως το διαλογισμό.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 472 παχύσαρκους ανθρώπους. Παρακολούθησαν εβδομαδιαία σεμινάρια στα οποία τους δόθηκαν γνωστές συμβουλές απώλειας βάρους, όπως περιορισμός της πρόσληψης θερμίδων κατά 500 τη μέρα, υιοθέτηση διατροφής χαμηλής σε λιπαρά και σάκχαρα, που περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά, και ενίσχυση της σωματικής δραστηριότητας. Τους ζητήθηκε επίσης να παρακολουθούν την αϋπνία, το στρες και την κατάθλιψη και να καταγράφουν το χρόνο που περνούσαν βλέποντας τηλεόραση ή απασχολούμενοι στον υπολογιστή.

Αποκαλύφτηκε ότι η κατάθλιψη και ο χρόνος που περνούσαν μπροστά σε μια οθόνη δεν ήταν καλοί προγνωστικοί παράγοντες για το αν κάποιος μπορούσε αδυνατίσει. Ωστόσο ο ύπνος και τα επίπεδα στρες ήταν.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού «International Journal of Obesity».

Διαβάστε ακόμη...